söndag 6 september 2015

10 Paradise Hotel reflektioner


Imorgon drar den andra svenska Paradise Hotel-veckan igång och även om jag inte riktigt har nämnt det i bloggen så ÄR DET JU SJÄLVKLART JAG KOLLAR. Följer serien lite väl slaviskt, mest för att jag är så sjukt intresserad av gruppdynamik och hur en grupp funkar tillsammans, men halå, även för att det är roande och jäkla kul of course. Satt upp varje kväll förra veckan för att följa med de nya deltagarna, och tänkte att det vore kul att slänga lite av mina tankar på er om vad jag anser om såpan so far.

1. Mina första tankar var att största delen ser så sjukt unga ut och att killarna är... små, på något vis. Hälften vill jag ta hem och stoppa om... På ett moderligt sätt.

2. En bit in i programmet inser jag att största delen av årets deltagare verkligen låter som att en del av deras IQ har lämnat hemma. Visst, inte var det så hejaheja förra året heller, men PH-produktionen verkar nog ha överträffat sig själva i år.

3. Alltså hon Victoria. Så sjuuukt söt att jag bara dör. Men programmet får verkligen henne att låta som att hon har spån i huvudet.

4. Adrian är ju årets Kian. lätt.

5. Det är ju jäkligt underhållande att se Hermansson stå och gråta som en liten pojke för att han ska skicka ut någon som tittaren tror att han har känt i två dagar. Ingen kan vara så emotionell. (H skriver ändå i sin blogg att han lärde känna Chris innan programmet drog igång, and there is goes)

6. Alltså Hermansson och Johnny. 2015 versionen av Jeppe och Jesper.

7. Jag kan inte placera Frida i mitt huvud!!! Gillar jag henne? Är hon falsk? I dunno. än.

8. Jäkligt sur över att Mette kickades ut. Hon var lite av en favorit från första veckan.

9. Det känns som att deltagarna inte är lika hysteriskt emotionella som förra året. Men vem vet, det lär vi ju se?

10. Till sist, favoriterna hittills: Johnny, Robin. Tror både är klipska killar. Jossan och Jennifer. Samma sak där.


Sen så är det ju bra att minnas att allt man ser ofta är förvrängt och att tittarna får ofta veta 40% av sanningen. Men hej, det här är bara snabba reflektioner! Kollar ni? Något som ni har reagerat likadant över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!