måndag 23 maj 2016

Livet på landet



Idag har jag och mor varit cyklande på sommarens första långtur. Vi for från förmiddagen cyklandes till mommos för lunch, kaffe och slappt häng. Dagens långtur blev lite på 50 kilometer, vilket kändes i ben och bak när vi väl hittade hem igen. Det är så roligt när mamma har haft vinterledigt nu på samma gång som jag också har varit ledig! Vi har mest tagit dagarna som de kommer, vilket är helt rätt när man är ledig.

Jag har saknat cyklandet. Förra sommaren cyklade jag en hel del, men under vintern har det nog lämnat bort helt. Under våren i Åbo har jag sporadiskt cyklat till jobbet eller gymmet, men inte mycket mer än så. Sa åt mamma på väg hem att det är få motionsformer som får mitt humör att kasta så mycket som cyklandet. Ena sekunden njuter man och bara "aaah liivi. Bara ti ped och man flyger fram", sen kommer lite motvind och mitt huvud blir helt rabiat och jag ba "AAAH JA HATAR TI PED VA TÄNKER JA MEE" och vill bara cykla ner i ett dik och lägga mig. Speciellt rabiat blir man när man har motvind båda vägarna och livet därmed känns aningen orättvist. Då kan man skrika lite i motvind så känns det bättre.

Men nog är det ändå kul. Vi ska cykla överallt i sommar, Maiju-peedn och jag <3 


På väg till mommos for vi via Prisma och inhandlade varsin hjälm. 
Tanken på hjälm har mognat tillräckligt och jag var redo :') 
Efter en tur med hjälm skulle jag inte byta bort den längre! *cool_helmet_girl_90*



Världens bästa mommo & moffa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!