onsdag 4 april 2018

Hon har uppstått!

Hon har uppstått. (pun intended) Känns verkligen som att det är hundra år sen jag skrivit något sist. Läser bloggar nästan dagligen och har massa grejer att skriva om, men sen är det den där jäkla spärren. Vad kan man! Hursomhelst, har massor att uppdatera er om.

Påskledigheten här i Sverige är ju längre än i Finland, vilket är något otroligt skönt. Bestämde mig för första gången sen jag flyttade till Sverige att spendera ett lov här i landet - i vanliga fall åker jag ju alltid hem till Finland och hälsar på. Det är ju alltid lika roligt, men jag känner inte att jag får den avslappningen alltid som kanske borde höra loven till. Måste faktiskt säga att jag inte alls har ångrat mig - har varit så skönt att bara hänga här och ta dagen lite som den kommer!


Spenderade påskhelgen i Stockholm hos Taneli. I och med att vi fortsättningsvis bor på skilda orter så hinner inte vi alltid umgås så mycket som vi vill (en helg är rätt lite i slutändan), och att ha hela 4 dagar ihop utan några skilda planer var verkligen så skönt.

Vi tog dagarna som de kom - spelade Xbox, tränade, lagade mat ihop, gick ett varv kring Kungsholmen och kollade lördagens traditionella "Haluatko miljonääriksi" (finska Vem vill bli miljonär). Vi hittade även in till Stockholms Stadsmission, var vi båda hittade nygamla vårjackor. Jag en asskön (fake)läderjacka i ljust material och Taneli en trenchcoat från Tiger of Sweden för ynka 400 spänn! Jag läste en hel del och kollade ikapp några serier. Löste Sudoku. Sånt som 27-åriga mommon gör. Nöjd och glad är jag iallafall!



I och med att Taneli jobbar så långa dagar så bestämde jag mig för att komma tillbaka till Mariefred under veckan. Åkte till stallet och red i måndags och var en sväng till Huddinge i tisdags. Har vårstädat, rensat bland mina böcker, tvättat och jobbat pikulite. Har annars en megabra bok att tipsa er om!! Fast det får komma sen. Nu ska jag gå en sväng i Hjorthagen för att få ihop mina promenadsteg innan jag spenderar kvällen hos Sabina.

Med hopp om bättre uppdatering! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!