tisdag 14 februari 2017

Det som nu är viktigast

SURPRISE, DET ÄR JAG OCH SORRY-FOR-NOT-CALLING-BALLONGER!

Hejpparallattirallaa! Tänkt att det skulle vara dags för en update. Vårterminen omfamnade mig (läs: kom emot som en stor käftsmäll) och har varit sjukt håll käften-jobbig fram till nu. Ungarna är crazy, alla vuxna är färdigt trötta och, ja, det har bara varit mer än tidigare nu på arbetsfronten. Men nu känner jag (och kniper mig själv och hoppas att det är sant) att det håller på och lättar. Om inte annat så för att det är sportlov om tre dagar. Men ja.

Först. Min träning är äckligt jobbig och består mest av explosiva rörelser, lite pauser, sjuka muskler och många repetitioner. Jag hatar hatar hatar denna träning. Programmet är 12 veckor långt och jag mår bättre nu i början av vecka 3 än vad jag gjorde i början av vecka 1. (Förutom att mitt ryggslut inte mår så bra. Inte bra att kompensera med nedre ryggen i magövningar bara för att man har shitty magmuskler) Så det är väl alltid något.

För det andra. Herregud jag ska bli moster igen. Det är syster numero uno som ska yngla ur sig en prins eller prinsessa till och jag är EXCITED SOM BARA VA. Förstfödde prinsen ska få massor med uppmärksamhet av mig så att han inte känner sig bortglömd, mvh. en annan förstfödd. Systro miin berättade för oss vid julmiddagen på julafton, och min första reaktion var ett stödjande "haha jååsääkert" tills jag insåg att hon inte skämtar. I'm the worst. BUT IT IS SO WUNDERBART. Låt "när ska NI då..."-frågorna börja hagla. 

Still not pregnant, just hungry.

För det tredje. Jag ordnade plättkalas åt mina grisar idag på jobbet. De var happywappy som bara barn kan bli när de får plättar, sockerchock och grädde. Jag fick massa kramar. Vi måste göra detta oftare, insåg jag. För övrigt har jag haft en rätt slentrianmässig vändag utan my man (ärligt talat har vi typ bara haft tråkiga alla hjärtans dagar han och jag, så inte mycket att sakna där av någon anledning)

För det fjärde. Jag har varit med två gånger (!) i radio sen vi hördes sist, en gång i P3 Malmö och idag i Myteriet (ni hittar mig mellan ca 1:07 och 1:29). Båda gångerna har jag diskuterat lärarrekryteringen till Sverige, Gripsholmsskolan och livet som finlandssvensk i Sverige. Mycket bra. 

För det femte. JAG SKA TILL JAPAN OM TRE DAGAR. TRE! Har inte haft resfeber innan, men nu tusan börjar den bli påtaglig. Ska hämta ut alla mina yen imorgon. Lovar att faktiskt blogga kring resan. Måste ta bilder. Måste ta in allt. Andas in andas ut.

För det sjätte. JAG SKA TRÄFFA MY MAN OM FYRA DAGAR.  FYRA! Huhhu va ja ska pussas myki. 

Me, arriving to campus in Yokohama.

1 kommentar:

Här finns rum för ett moi. Pling!