torsdag 29 september 2016

Förkylningstankar

Att vara sjuk som lärare är inte roligt alls. Man får sätta tid på att skriva lektionsplaneringar åt andra lärare, och i slutändan är det sällan planeringarna följs (eftersom andra människor inte kan läsa tankarna i mitt huvud, speciellt inte på distans). Man har alltså desto mer att reda upp när man kommer tillbaka. Har varit hemma i dödsförkylning i två dagar nu, och tänkte nog imorgon gå tillbaka till jobbet. Sen är det svårt att vara sjuk när man är sjuk - det finns ju så mycket jobb som man kan sköta hemifrån också. Hohhojjaa. Hoppas int ja råklar ner alltfö mang ungar imåro.

Måste naturligtvis kommentera förra inlägget som jag skrev. Jag vet inte vad som hände, men jag har aldrig haft så sjukt många delningar eller unika läsare på ett enda inlägg tidigare. Vad beror det på? Törstar vi efter ärliga inlägg från skolvärlden där lärare pratar asia och inte en bara stryker medhårs? Tanken var ju aldrig att skriva något chockerade utan bara hur jag har upplevt den första tiden. Tydligen fanns det en hög igenkänningsfaktor, vilket är kul. Önskar att jag också hade fått lära mig dessa saker innan jag blev inkastad i yrket och fick ta allt som en liten käftsmäll. 

Wow, way to sound bitter. Det är däremot alls inte hur det ligger till. Vi kommer alltid att uppleva saker en första gång, även fast vi känner till all teori bakom ämnet. Sen finns det antagligen andra lärare som har upplevt allt detta helt annorlunda, och det är minst lika okej.

Vi måste tillåta en värld där allt inte är så goddamn perfekt hela tiden. Där vill iallafall jag inte leva.

Sen en bild som har knappt något med saken att göra. Har idag ätit toscansk tomatsoppa med smulad fetaost och chili-creme fraiche. Låter lyxigare när man inte har berättat att allt kom ur plastburkar ner i en kastrull. #sickday

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!