lördag 3 september 2016

att fylla tjugosex

För tre dagar sen fyllde den här damen tjugosex hela år. Väldigt konstig ålder, lite som att fylla 19. De som känner mig vet hur hypad jag i vanliga fall är inför min födelsedag. Det är liksom på den nivån att jag skriver önskelistor och börjar påminna alla en och en halv månad i förväg. I år var det plötsligt väldigt annorlunda.

Jag vet inte om det är att jag har haft så mycket annat att tänka på att det har känts aningen oviktigt, på något sätt. I vanliga fall känner jag att när man fyller MÅSTE man göra nånting kul, för DET ÄR JU ENS FÖDELSEDAG. DAGS ATT FIRA FIRA FIRA. 

När jag vaknade tänkte jag lite förstrött att "jaha, 26 då", och sen körde jag igång med dan. Förstod liksom inte ens min egen reaktion. Kanske är det så när man börjar ...växa upp lite grann? #whoamIkidding

Nå, jag blev ju hursomhelst inte mindre glad av alla gratulationer, grattiskramar, födelsedagssånger (även om de åsamkar en miniångest) och t.o.m. gåvor. Nån annan som får miniångest av när det ska sjungas födelsedagssånger?? Min klass överraskade mig med en sång, och där stod jag röd i ansiktet och vred på mig. Tror det är något som sitter i från när man var liten. Minns ni? När alla i klassen skulle ställa sig upp (FÖRUTOM födelsedagsbarnet). "Och så VÄNDER vi oss mot Cindy och TITTAR på henne när vi sjunger!" Huuva.

Okokok blev ju även väldigt rörd, förstås.

Jag hade en superfin dag! Jobbade till största delen, sen hem till Stockholm och på födismiddag till Chutney med Jonna och sen hem och städa upp lägenheten. På vägen hem med Gripsholmspendeln (bilpendlar varje dag med två kollegor) blev jag bjuden på glass också. EJ SKIT.

Sen bongade jag min första svedu-kändis samma dag också. Out of nowhere kommer Danny Saucedo gående emot oss på gatan vid Medborgarplatsen. INTE FUL.

 Hemma väntade ett paket från bästa, bästa MOMMO <3

När jag efter lärarmötet kom in i mitt klassrum och såg den här texten var det nästan så att jag blev tårögd. Bättre present kunde jag inte ha fått. :')

...och som att det inte räcker med det - när jag på morgonen kommer till jobbet kommer en av mina favoritkollegor sjungande emot mig med en present. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!