onsdag 3 augusti 2016

Skön, seg morgon





Vädret här i Stockholm har varit så himla topnotch sen jag kom hit (förutom lite åska och regn i lördags), och det är ju så mycket roligare att vakna när solen väcker en. Har verkligen tagit ut allt av mina morgnar nu under min sista lediga vecka. Försöker få in en rutin med tidiga morgnar för att lättare komma igång med jobbtiderna, och vaknar därför där kring sju, halv åtta. Drar mig i sängen och kollar sociala medier och läser min bok en timme innan jag kör favoritfrukosten framför FRIENDS.

Såg att min betalning har gått igenom, så ska vandra iväg mot Skatteverket för att lämna in min ID-ansökan. Fick ett tips om att Handelsbanken möjligtvis godkänner en som kund fast man inte har ID-kort (dvs. bara det svenska personnumret), men tänkte gå via Nordea och Danske Bank först och försöka innan jag går dit. Håll tummarna för att jag i slutet av dan har ett konto! 

Bilderna ovanför är en liten sneakpeak av lägenheten - vill inte visa så mycket innan allt är i ordning. Ha en skön onsdag!

Hade en tanke om att ha en grönväxt som slingrar sig ner från hyllan
 - den måste bara få växa till sig lite :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!