torsdag 4 augusti 2016

Shit's about to go DOWN




Jag brukar inte vara så impulsiv i vanliga fall, men jag har velat gå på Weekend festival sen det ordnades första gången i Helsingfors 2012. Hade redan tidigare tänkt tanken att man kanske kunde åka i år, men sen blev det aldrig av i och med flytten till Stockholm. Sen kom det på något sätt så naturligt att fråga Emmi två dagar innan festivalen här, och plötsligt jagade vi andrahandsbiljetter! Fick fixat 2 tvådagars premiumbiljetter för 1000sek styck, vilket dessutom är ett riktigt kap!

Weekend hålls i både Finland, Sverige och Estland på samma gång, och lineup:en i Stockholm sägs vara den bästa av alla tre festivaler i år. Jag är så sjukt taggad att jag vet inte vad jag ska göra av mig själv! Har idag varit till stan och inhandlat lite festival-merch, bl.a. uv-färg och glitter :D Har ingen aning vad som "hör till", men körde nu all in bara. Visste ni att jag är festivaloskuld? Jepp, never been to a festival before!

Mest ser jag fram emot Tungevaag & Raaban, Martin Garrix, Alan Walker, Redfoo och legenden Tiësto. Under festivalen uppträder även andra tunga namn som Showtek, Steve Aoki, Dimitri Vegas & Like Mike, Fatboy Slim... Ni hör ju! HERREGUD DET SKA BLI SÅ SJUKT ROLIGT. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!