måndag 13 juni 2016

Tolfte juni 2016 del 1





Vi började dimissionsfestdagen med att ställa till med tält, bord, dukningar och servering. Jag kunde stoltsera med att allt var hembakt, förutom kanelbullarna och själva prinsesstårtan, som i vanlig ordning var beställd från Nylunds. De har de absolut bästa tårtorna! Enda jag var lite missnöjd med var textningen, som annars var den fin och god som alltid. Smörgåstårtorna hade vi arbetat fram kvällen innan.




Sara hade hjälpt mig med smink och hår. Jag som inte annars målar mina ögonbryn (not kidding!) var lite ovan med så markerade, men kände mig ändå väldigt snygg. Jag och mamma hade köpt så fina blommor inför festen, de på bilden ovan är mina absoluta favoriter! Vår första gäst var en riktig hedersgäst, farmors morbror Erik. Han är en riktig powerkille på 90 år från Sala som en gång i året kommer ensam körande över från Stockholm och hälsar på oss <3 Alla borde ha en egen Erik!







Innan gästerna kom hann vi ta lite porträttfotografier. Jag var så glad över att min babe också hade tid att komma med och fira, det är inte alltid en självklarhet när vi bor så långt ifrån varandra. Det var även skönt att vi hann ordna med det mesta dan före, vilket innebär att morgonen inte var lika stressig. Del två av bilderna kommer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!