tisdag 3 maj 2016

Vår, vappen och vänner


Hej på er! Long time no talk, kan man ju nästan säga. Det är nästan en vecka sen jag bloggade sist, och jag känner ingen som helst skam. Hoppas ni alla har haft en fin valborg och första maj, vädret var ju iallafall på allra bästa sätt, både i Åbo och i Vasa!

Spenderade som sagt själv vappen i Vasa. Hängde med Janina och drack lite (läs: mycket) skumpa och somnade i hennes soffa med stil. Dagen efter började vi med wappfrukost i Havtornen innan vi spenderade dan vid Hoviska tillsammans med tusentals andra studerande. Insåg då att jag nog aldrig har varit i Hoviska på vappen tidigare år. Where have I been?? Feelisen var helt YAHSS och alla var glada. Vappen och vädret spred liksom en massa leenden över hela parken. På kvällen gjorde vi oss fina och åt wappmiddag vid Academill, som FSLF och Politivas hade ordnat tillsammans. Kunde inte ha varit gladare i och med att jag hade ca 90 % av alla mina finaste vänner runt omkring mig. Kommer att sakna alla dessa när flytten blir ett faktum. Efteråt gick vi på eftersläpp på Plan B, vilket tyvärr inte var så hujsigt. Undrar hur länge det stället ännu har öppet...

Första maj läste jag på tent i Annas rum sålänge de andra gick på picknick. Gick bra det också! Åt en pizza med Jessi och Citt innan jag styrde kosan tillbaka mot Åbo för sista gången.

Mina fina fina vänner. Bästa sällskapet nånsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!