tisdag 10 maj 2016

Gråhårig, på flit

Här om dagen var jag en sista gång till Mathilda på Kauneushoitola Mandarine. Har inte så mycket gott att säga om stället sådär annars, men Mathilda kan jag verkligen rekommendera som frissa! Har pratat om henne här tidigare på bloggen, och hon är faktiskt en av de få frissor som jag vågar ge fria tyglar gällande mitt hår. Sen är hon svenskspråkig också!

Har i omgångar nu enbart slingat utväxten, och även om jag är nöjd med min hårfärg så ville jag ändå prova på något nytt. Bestämde mig därför för att låta henne göra mig gråhårig.


Hur kommer det sig att håret ALLTID ser som risigast ut när man kommer sig till frissan? Visste nog att jag hade en utväxt, men tyckte inte den syntes så jättebra före Mathilda tog värsta tänkbara bilden... Nåväl. Hon slingade först utväxten och drog ut färgen i längderna på vissa ställen för att skapa lite mera skiftningar. Hon toppade även håret, då det började bli lite slitet. I tvätten masserade hon in en grå färg som fick vara i en stund. I bilden uppe till höger är färgen urtvättad, håret vått och jag, ärligt talat, lite orolig.


Det var lite svårt att fånga färgen ordentligt på bild, men håret blev nog ordentligt gråare än tidigare! Som sagt så tar det ca två tvättar innan håret får den färg som den ska ha. Har hittills tvättat håret en gång och är nyfiken på hur det kommer att se ut nästa gång! Är hur som helst väldigt nöjd och trivs väldigt bra som askig mommo.

2 kommentarer:

  1. Så sjukt snyggt med grått hår, du passar verkligen bra i det! Hade jag bara vågat hade jag testat på det själv också! :D

    SvaraRadera
  2. Jo jag gillade det också! Tyvärr glider "specialfärger" ganska lätt ur mitt hår, och efter två tvättar är det mycket ljusare igen. Ska försöka se ifall det går att rädda med toningbalsam och kanske silverschampo :)

    SvaraRadera

Här finns rum för ett moi. Pling!