onsdag 25 maj 2016

Den ärliga listan


Ni minns väl den här listan som cirkulerade i bloggarna under början av året? Har haft den på min "att blogga"-lista hur länge som helst utan att det har blivit av. Men nu kör vi! Listan är denna gång tagen härifrån.

TRE GUILTY PLEASURES:
1. Ketchup
2. Bröd. Kan äta bröd i all oändlighet.
3. Ex on the beach/Paradise Hotel

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
I söndags, för att jag hade varit dum och skämdes.

NÄR KAN DU VERKLIGEN, VERKLIGEN VARA DIG SJÄLV?
När jag är med mamma, Taneli eller min bästa vän Jessica.

TRE SAKER DU AVSKYR:
1. När nån irriterar mig med flit
2. När interwebz stärvar. Här hemma sker det minst en gång per dag :)))
3. När man ser att någon ser ens meddelande men inte svarar direkt.


HUR VAR DU I SKOLAN?
Högljudd men duktig. Var en typisk vitsord åtta, som lärare flyttade omkring i klassen för att jag hela tiden bara pratade med alla runt omkring mig. Hade alltid en sjua eller åtta i uppförande också... Tog mycket ansvar och ville vara med överallt.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
När det är bråttom och folk pratar i munnen på varandra. 

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
1. Korv. I alla former.
2. Potatis. Även här i alla former, men vanlig kokt potatis är mumma. Speciellt i samband med korv.
3. Grey's Anatomy, bästa serien nånsin



HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Jag tror att folk uppfattar mig som väldigt rättfram, men snäll. Tar som person ganska mycket plats, även om jag har försökt tagga ner lite de sista åren. Rolig, tror jag iallafall.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Snäll, rolig och ganska smart, men även som en bekräftelsehungrig kvinna med tyvärr ganska skit disciplin. 

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG/PINSAM:
När man är på en fest eller någon annan happening, och bara känner en person på hela stället. Ännu värre ifall den personen är en minglare och bara "men vad roligt för dig att lära känna nya människor" *minglar iväg*. Då blir jag oftast megaintrovert och människorädd.


TRE OTIPPADE SAKER OM DIG:
1. Jag älskar regn och oväder, helst med blixtar och dunder och hela köret.
2. Jag kan kasta och fånga pizzabottnar! Det kommer jag även att göra en hel del i sommar.
3. Jag bryr mig inte så jättehårt i sommaren. Visst är det skönt och visst njuter jag, men jag är mer av en höstmänniska. Jag blir liksom inte sådär AAAH ÄNTLIGEN VÄRME *galopperar över en äng*

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Oftast på morgonen när jag är nyvaknad. I'm not shitting you. Jag har ett ganska bra morningface/hair. Sen då jag vet att jag har varit snäll mot min kropp med mat och träning. Då känner jag mig också vacker.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Endera ett fånigt Snapchatfilter eller så åt Sara, när hon fick höra att hon kanske kan få en tatueringstid på lördag. Hon såg kolugn (ko-lugn, inte kol-ugn) ut, men hennes ögon ba


'

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER:
Hur arbetssituationen för svenskspråkiga lärare i Finland ser ut om 10 år, då Helsingfors universitet nu startar upp en till lärarutbildning. Vilken utbildning kommer att vara värd mer? 

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
1. Att blir överkörd av en bil när jag cyklar.
2. Att nån i min närhet ska bli sjuk i typ cancer eller annat djävulskap.
3. Tunnelbanor är jag lite rädd för. Får inte klaustrofobi eller så, men det skulle vara ideala stället att smälla en bomb på (med tanke på allt som har hänt). 

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Har försökt fundera på den här frågan, men kommer inte riktigt på något. Har liksom aldrig reflekterat över vilka jobb jag kunde vara dålig på. 

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Lärare. Så skönt att veta att min utbildning är färdig och jag är på rätt. Det är inte alla förunnat! Annars tror jag också jag skulle vara bra på att jobba med djur i någon form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!