onsdag 6 april 2016

Fem saker ni inte visste om mig

Jag gillar systematik. Allt från att få kaffeburk tömd ordentligt innan jag fyller på den på nytt till att rätta prov i en viss ordning skänker mig välbehag. Även när jag gör uppgifter i en hemtent ska jag helst göra dem från första uppgiften till sista, i ordning. Att saker görs systematiskt <3 Cindy = sant.

Jag slappnar av att gå omkring i affärer. Helst ska det inte vara klädaffärer, utan typ Citymarket eller Prisma. Tycker det är så skönt att gå omkring och bara... se på sockor eller olika ketchupflaskor... nedsatta klädesplagg eller dataspel... Det roliga är att T är precis likadan, och det tar en hel evighet ifall vi ska och handla till t.ex. Prisma. En gång stod vi och tittade på olika verktyg. Inte för att vi behövde några, utan bara för att... chilla lite. Eh.

Aah, relaxation.

Jag blir en pedant i fyllan. Ifall vi har haft förfest hemma hos mig och jag kommer hem efter valomerkki brukar jag oftast börja städa. Inte "slarvigt-slänga-ner-burkar-i-en-påse"-städa, neeeej. Jag sköljer ur dem. Varenda en. Sprayar ytor med medel och torkar av alla bord, diskar ordentligt ur glas. Sen kör jag också världens hudrengöringssession med allt som bara går (när jag i vanliga fall ska vara glad om jag orkar tvätta med annat vatten) och borstar ut håret ordentligt. Oberoende av promillehalt.

Jag tycker verkligen inte om att gå med skor inomhus. Obs! gäller inte typ restauranger eller krogen, utan typ.. hus? Tycker inte om fester där man ska gå med klackskor inne. Min au pair-värdfamilj i USA 2010 var inte så förtjusta när jag alltid tog av mig skorna när kom in, där går man med skorna på. På hel-täck-nings-matta. När jag jobbar i skola har jag inte inneskor på om jag inte måste, jag har stickasockor. 

Jag blir extremt road av bilder med relativt dålig humor, som t.ex. bilderna här under. Ofta p.g.a att jag kan höra hur de pratar i mitt huvud, eller så ser jag scenariot på något vis framför mig. Kan skratta hur många gånger som helst åt samma bilder :')


Nån som känner igen sig på någon av dessa eller är jag ensam om mina lite udda egenskaper? ;)

2 kommentarer:

  1. Alltså skorna, hade samma problem i USA. Vi bodde hos en värdfamilj och när vi kom fram mitt i natten var jag helt förvirrad när det inte fanns skohyllor vid dörren. Sedan när vi gick genom hela huset med skorna på så kändes det helt fel, hemma får man ju tillsägelse om man har skorna på inomhus. Sjukt äckligt med heltäckningsmattorna och smutsiga skor.. ����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! och speciellt när det är heltäckningsmatta, tänk vad som gömmer sig i den :$

      Radera

Här finns rum för ett moi. Pling!