onsdag 16 mars 2016

Ibland går det inte som på Strömsö

Idag är en sån dag då allt känns så otroligt positivt. (Vet att ni snart kommer att börja spy galla över mina inlägg då allt hela tiden är så BRAAA). Sorry, not sorry. Lifvet är underbart! Solen skiner, jag ligger äntligen någålunda i takt med mitt jobb (behöver dvs. inte sitta här 10h/dag då jag har börjat få lite hang of it), idag är sista normala dag innan five days of fun (Pampas, hälsa på hemma, simma med prinsen, myskväll med mina bästisar, sånt). Det blev mycket parenteser här.

Har försökt skynda för att hinna få undan allt för den här veckan. Igår sydde jag halarmärken till halv tolv, och annars har jag skyndat mellan jobb, hem och gymmet. Förra helgen tog jag det så lugnt som jag bara kunde, det var så otroligt skönt att ha en hel helg utan planer, helt ensam. 

Det roligaste som har hänt sen sist, är väl när jag för två nätter sen vaknade, gick på wc och var helt hundra på att det var dags att stiga upp och ställa sig till morgonstyrelsemöte. Sminkade mig, klädde på mig, packade väskan, kokade en termos kaffe. Skulle precis äta min varma gröttallrik innan avfärd mot skolan, när jag kollade på klockan och den visade 03:15. Sådant!

 Denna bild hade jag tydligen skickat åt T märkte jag morgonen efter, med bildtexten "Siis häh, täs istun valmis menemään kouluun ja syödä ja kaikkee, ja kello on vast kolme huomisen just. Ei oo täydellistä, mitä mä täs sekoan" Autocorrect är ej din vän kl. 03 på morgonen.

Men vet ni vad, våren är här. I alla fall i Åbo. Fast det finns massor att göra och ekonomin är rätt skral så är jag ändå så mitt i livet just nu. YAHSS

En gammal favorit, lite vårfeelis till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!