onsdag 20 januari 2016

Sol i hjärta, sol i sinne

När man väntar på att matkön i Arken ska bli kortare kan man sitta vid fönstret och få lite sol <3

Vilken fin dag vi har idag! Sitter för tillfället på introduktionen till kursen Språkteori och metoder (...ytterligare en forskarkurs... huhh hejjaa). Eftersom jag knappt hade några kurser alls i höstas är jag superpepp på alla kurser som jag kommer att ha nu under period 3. Tidigare på morgonen gick jag på mitt första tillfälle av Översättningsvetenskap (alla ba snark men ja ba YAHSS).

Som sagt så har jag i princip alla kurser under period 3, dvs. mellan januari och mars. Det kommer att bli ganska tungt med alla hemuppgifter och tenter m.m., speciellt med tanke på att jag borde skriva min biämnesavhandling på samma gång. Jag har ändå valt att göra det på det här sättet så att jag säkert ska ha alla studiepoäng inne före dimission. Vill inte stressa med att det fattas studiepoäng några dagar före.

Det är så roligt att ha en syster som är på praktik i samma stad som en själv. Nu har de lovat att Sara ska få lära sig att göra kestoripset, och jag ska få fungera som provkanin imorgon! Har alltid velat testa att ha kestoripsiä (vad heter det på svenska??), så det ska bli kul. Sen så har vi även lärarfrukost med ämneslärarna på morgonen och runt kl 15 kommer T med flyget. På kvällen styrelsemöte via Skype. 

...fullt upp, det vill säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!