måndag 18 januari 2016

Ett steg framåt i vuxenlivet

Superpixelig främre kamerabild är kuwl

Hujjhejj! Det är ju rena rama sommaren här i Åbo jämfört med hemma i Jakobstad (om jag har förstått det rätt). Min bil - som inte har något motorvärmaruttag - tackar alla grader som hålls över -10. Ikväll har jag och le systro miin varit ut på promenix. Det är lite som att ha en liten Gimli med sig, man får se efter så man inte går ifrån henne ;)

Ikväll har jag tagit ett, som i mitt huvud åtminstone är, stort steg. Jag har lämnat in min första lärarjobbsansökan! OMGOMGOMG. Det börjar kännas lite väl real nu tycker jag. Det känns på något sätt så... vuxet. Att ansöka för ett jobb som inte enbart ska fungera som en extra inkomst bredvid studierna. Huhh hejjaa. Hoppas verkligen på den plats som jag sökte idag, det vore verkligen helt super om man fick den! 

Håll tummarna för mig vettja. Kan säga som så att jobbet finns i Stockholm.

Imorgon har vi träff med ämneslärarplaneringsgruppen. Jesus christ, det ordet. Vi ska ha valmöte, vilket alltid är ganska spännande! 

Nu blir de lite FRIENDS och sen sängen. puss!

Enligt Facebook är det exakt fyra år sen denna bild idag. 
Det är helt sjukt hur snabbt tiden går. På torsdag kommer han hiiit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!