onsdag 27 januari 2016

Let me reeekäppa dis for you

Fy vilket väder vi har, åtminstone här i Åbo. Det är bara slask och blixthalka överallt, varje gång jag sätter mig bakom ratten känns det lite som 'living on the edge' med mina skit-däck.

Sitter på lektion i skolan nu, men kursen vi har är så otroligt sövande. Tyvärr. Försöker fokusera men det blir mest bara att tankarna snurrar iväg på annat håll och att föreläsarens röst blir till ett enda svammel. 

Tänkte därför lite reeekäppa åt er vad jag har sysslat med under bloggtystnaden!




På torsdagen låg jag halva dagen på en brits vid Mandarine - Sara skulle fixa kestoripset åt mig. För att vara hennes första gång så blev de väldigt bra! Efteråt mötte jag upp med my man som kom från flyget. Kvällen gick till största del åt styrelsemöte via Skype.



På fredagen spenderade jag förmiddagen i skolan och eftermiddagen på lunch med Lina vid Fabbes café. SÅ SJUKT GOTT. På eftermiddagen åkte jag & T buss till Skanssi (pga. död bil) och handlade mat och köpte utebyxor åt varann (couple-points, eh?). Sen fick vi inte tag i nån buss hem because skit bussystem, så vi drog på oss byxorna och gick hem.



På lördagen hade vi superfint väder och vi började eftermiddagen med ett gemensamt benpass på gymmet. Det räckte löjligt länge att ta sig hem because skit buss. När vi 3½ timme senare kom tillbaka innanför dörren hann vi äta och duscha innan vi skulle iväg på bio. Äntligen nya Star Wars-filmen! Den gav blandade känslor känner jag. Borde recensera den senare.



På söndag hade vi som projekt att återuppliva min bil. Det tog tre timmar att ta sig till Motonet efter ett nytt batteri, och jag var dyngtrött på att åka buss. Dagens bedrift är väl ändå att jag bytte batteriet helt själv (tack för instruktioner, Youtube) och bilen är nu alive and well. 

Vi hann med ett kaffebesök hos Markus och Jenna innan vi skulle ut och äta indiskt. Fick dock ringa och skjuta upp vår bokning med en timme då T låste ut oss ur lägenheten. Voi että me den här dan, säger jag bara. Slutet gott, allting gott? Darfur har top notch mat iallafall.



Början på veckan började jag med ett gympass tillsammans med T & Sara. Jag och Sara körde rygg och jag kunde stoltsera med personbästa i marklyft. Känns så bra när man äntligen faller över på andra sidan av ett tiotal! Annars har jag sprungit på i skolan en hel del, kramats med T allt vad jag har hunnit däremellan och igår kväll var jag på Åbo lärarförenings ombudskväll. Huhh. 

Det har som sagt varit mycket, och det lär inte minska. Det är iallafall skönt att jag är ledig imorgon, så hinner jag packa i lugn och ro före Educa-mässan på fredan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!