torsdag 17 december 2015

Bloggjulkalendern: LUCKA 16


Halåå! Dagens lucka kommer idag upp seeent, har varit och hälsat på folk under hela dagen, och när jag äntligen kom hem så har jag även här haft program hela kvällen lång. Men ni får hav e!

Dagens lucka innehåller Carros bloggkoll 2.0!

1. Blir du lätt provocerad av bloggar? Nja, nä. Inte ifall man märker att bloggaren försöker provocera, då blir det nästan desto roligare att scrolla ner och kolla hur många som har tagi på näsan och läsa vad de har kommenterat. Ifall jag blir provocerad är det nog oftare för hur en bloggare skriver, istället för vad hen skriver om. Get it? 

2. Har du nångång själv provocerat i din blogg (på flit?) Inte med flit. Jag kanske några gånger har tangerat ämnen som jag vet att kanske kan provocera folk, men då har inte meningen varit att provocera, utan att helt enkelt säga min åsikt. Ifall folk blir provocerade av hur jag ärligt tycker och tänker kan jag inte något åt det.

3. Vilken är den senaste bloggen du lag till i din lista över bloggar du läser? En blogg som jag tidigare har läst lite nu som då, men som nuförtiden finns med bland de bloggar jag nästan dagligen kollar är Saras blogg!

4. 2 bloggar du läser precis varenda dag? Flera av sevendaysbloggarna, men kan här nämna Linn och Lillemor! #powerkvinnor

5. Vad är det bästa med din blogg? Jag känner inte att jag helt till 100 har hittat min nisch ännu, men skulle säga att den är rätt rolig och lättläst. Sen försöker jag vara väldigt mycket jag, och det är bra!

6. En bloggare du gärna skulle ta emot tips av när det kommer till din inredning? Kan ärligt säga att inredningsbloggar för tillfället inte ligger högst upp på min läslista, men jag gillar hur Linda inreder sitt hem!

7. En bloggare du skulle vilja äta middag med? Nadia. Hon verkar ändå så jävla rolig, streetsmart. och rakt på sak!

8. En bloggare du skulle vilja träna med? Jag väljer diiiig, Liinaaa!

9. En blogg du saknar i den finlandssvenska bloggvärlden? Vet ni, jag tycker faktiskt det finns ett väldigt stort utbud redan nu. Men mera karabloggar skulle vara kul!

10. Ett ämne du är trött på i den finlandssvenska bloggvärlden? Mens med allt det innebär. Ja, det är viktigt att lyfta fram. Men nej, jag orkar inte blogga om det. Det känns som att det har varit på tapeten (usch då) en hel del från och till.

11. Vad är det konstigaste inlägget du läst på en blogg? Det var nog någon som hade startat en ny blogg, och första inlägget bestod av en mening där det typ bara stod "jag startar nu en sån här blogg för jag tror att det behövs". Punkt, loppuslut. Jag bara 




12. En blogg du alltid blir glad av? Caroline! 

13. Vems blogg kommenterade du senast? Och vad skrev du? Öh ja säg det. Det som jag iallafall minns att jag har kommenterat är när Karolina funderade på hur hon ska komma sig igenom kursen med SPSS. Man överlever nog den fast man tror att det aldrig kommer att gå!

14. Om den finlandssvenska bloggvärlden skulle utse "årets nyårskaramell" vem blogg tror du skulle vinna? Pinsamt nog fattar jag inte vad som riktigt skulle vara kriterierna för den utmärkelsen. Men kan tänka mig menskligt kunde ta hem detta, eftersom det är en viktig grej de gör! (haha, och just klagade jag på hur trött jag är på mens-historier. nåja, tillåt mig vända kappan efter vinden)

15. Vad tycker du är det viktigaste på en blogg? Den ska vara en fröjd för ögat. Läsaren ska känna att hen är din vän, fast ni inte egentligen känner varann. Det tror jag är viktigt! Sen om man är lite rolig också skadar det ingen.

16. Vilken är din favoritgenre på bloggar? Här har jag nog svårt att ge ett entydigt svar. Genren får nog peka åt nästan vilket håll som helst, men den får gärna vara vardagsblogg i grunden.

17. Två saker du aldrig skulle blogga om? MENS. lol skoja ba, har redan bloggat om det två gånger under detta inlägg. Kan vi släppa det nu eläää? Okej. Mitt sexliv, men annars är jag nog öppen för förslag LOOOL. HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!