tisdag 15 december 2015

Bloggjulkalendern: LUCKA 15

Huhhejj! Nu  är lägenheten julstädad, alla tvättar tvättade och packningen i bilen. Tänkte bli lite bråttom, eftersom jag hamnade att fara tillbaka till frissan idag (var inte nöjd efter gårdagens färgning), men nu är allt fixat och håret ser bra ut igen :) Här kommer dagens lucka!


Det finns massor med saker som jag är glad över att jag gjorde under 2015. Tänkte att jag väljer en sak som är lite ytligare och en som är för mig mera personlig:

1. Anlita en personal trainer

Under förra våren kände jag mig lite tappad bakom en vagn gällande både ätandet och tränandet. Jag visste inte hur jag skulle göra, och jag hade blivit mer intresserad av att utvecklas inom träningen istället för att bara gå ner i vikt. Ifall man inte äter ordentligt kan man inte heller utvecklas.

Jag tog kontakt med Ella på WSC i Vasa. I början var det konstigt att ha någon som hejar på en och kämpar med en. Ella lärde mig att träna med fria vikter och är en av orsakerna till att jag i dagens läge sysslar med knäböj, marklyft och bänkpress - de tre övningar som ofta sägs vara grunden i all muskelträning.

Jag känner i dagens läge att jag har lite mera koll när det gäller hur jag ska äta rätt. Jag kan även göra upp egna träningsprogram och har fått intresset väckt för att lära mig mera. Träningen togs helt enkelt till en annan nivå efter att jag träffade Ella.

Jag är inte sån som är sån. Men här började jag faktiskt bli riktigt bekväm med mig själv. Heja mig!


2. Tatuera mig

Jag är så jäkla nöjd över tatueringen som jag gjorde i somras. Har inte ångrat den enda gång. Den är snygg, sitter på ett snyggt ställe och påminner mig om något viktigt varje dag: att det är enbart jag som kan definiera mig själv, ingen annan.

....börjar småningom bli snål på att ge mig in i leken igen....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!