torsdag 19 november 2015

Livet i en kappsäck

En välkänd syn: Gamla stan lite före sju på fredagsmorgonen.

Jag bor för tillfället i en kappsäck. Så känns det iallafall. De senaste veckorna har jag varit hemma i Åbo max 3 dagar i sträck innan jag har åkt iväg igen. Den kommande 1½ veckan kommer att innefatta resor med båt, tåg och buss.

Alla andra bloggare siktar mot Vasa och Galan, som jag tyvärr kommer att missa. Spenderar helgen i Stockholm, igen. Det är den sista helgen som jag träffar my man innan jul! På måndag morgon kommer jag tillbaka till Åbo för att andas ut i några timmar innan tåget går mot Vasa. I Vasa hänger jag i ca 4 dagar, innan jag tar bussen till Jakobstad över helgen. På måndag kommer jag tillbaka till Åbo, och då planerade jag faktiskt stanna här fram till 15 december.

Jag har inget emot att resa egentligen, så länge det går relativt smidigt. En sak som jag ännu inte har lärt mig är att packa vettigt: hur lite jag än har med mig så är kappsäcken SKITTUNG varje gång jag tar med den utanför dörren.

Nåja. Grace lämnar land om två timmar, och jag borde hinna packa, städa och äta. Hoppas ni har en helt fan-tas-tis-k Gala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!