måndag 23 november 2015

Layover-tankar i Åbo

Från ett torrt och höstigt Stockholm...

...till ett vitt och vackert Åbo!

ÄNTLIGEN! Som jag har väntat. T har fått stå ut med mina klagovisor hela helgen om hur snön undviker mig och hur alla andra får snö utom jag, men när jag steg ut från Viking-terminalen möttes jag av ett vitt landskap (nåja, vägen var iallafall lite vit). Let it snow för julen är här tomtegubbar slå i glasen! YES.

Hur båtresan över gick behöver vi kanske inte diskutera. Jag hamnade att åka med svett-Amorella (har blivit lite väl bortskämd med Grace) och tre hytter med indier hade slått ihop sig till en och hade superdisco halva natten i gången. Båten gungade i takt och enda jag kunde vara glad över var att jag inte lätt blir åksjuk på havet.

Min babe på äventyrsgolf på 10 i Stockholm.

Hittills när jag har lämnat Stockholm har jag alltid åkt med dagsbåt från morgonen, och nu har vi iallafall lärt oss att det är definitivt ett bättre alternativ än nattbåt... Söndagen blev till ett enda väntande på att jag skulle åka och båda var ledsna som fan. När jag åker på morgonen hinner man inte reflektera så mycket, det är bara att klä på sig och gå.

Vet ni hur jag älskar den här mannen. Huhhujjaa.

Nu väntar några timmars layover här i Åbo innan jag hoppar på tåget till Vasa. Tänkte städa lite, packa om, åka in till stan via biblioteket och Aktia (min tvättmaskin gick sönder!!1!1 får se om hemförsäkringen är värd ett piss) och sen blir det väl att åka igen. 

Om fyra dagar får jag träffa den andra mannen i mitt liv. AAAHH <3<3<<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!