måndag 19 oktober 2015

Om familjebesök och saknad

 Ser ni hur mycket Alex älskar IKEA-besök med två tjejer?


Igår hade jag ju finbesök! Min fina lillasyster hade fått en get-away i födelsedagspresent av Alex, så då passade de på att komma på en hotellvisit till Åbo. De hade bokat in sig på Ruissalo Spa Hotel för en skön helg, och när de kom fram var stället fullt med pensionärer som tålla åpåå med rullatorer. Hahah! Alltså jaa, men helt bra hade det väl varit ändå. På söndag kom de hem till mig på kaffe, innan jag följde med dem till IKEA i Raisio. 


Jag var väl egentligen inte ut efter något speciellt, men IKEA är IKEA och i slutändan fick jag spenderat 37 euro. En pastasil, två pallar mm... Sjukt hur snabbt det blir till pengar i slutändan. Kan trösta mig med att jag behövde allt.

Den enda rätta anledningen att köra till Raisio.

Det ÄR ganska jobbigt att få besök av folk som man håller av väldigt, väldigt mycket. Eller, det är ju så roligt under tiden som de är här, men sen när de lämnar en så känner man sig väldigt ensam. När Sofia och Alex for hemåt for jag via Skanssi och snurrade där nån timme innan jag for för att träffa Maria. Det var liksom lättare så än att åka hem. 

Sen får man ju vara glad över hur ofta man ändå ser dem. Sara kommer kanske hit i helgen, helgen efter kommer min svedopell hit och myser mellan fredag och måndag, och på tisdag åker jag hem för en hel vecka. Så ensam? Inte egentligen alls. Sen finns det ju massor av fina människor här i Åbo också. Men mina fina, fina österbottniska vänner börjar jag ha dryft efter! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!