tisdag 20 oktober 2015

Hur blev håret?

Innan årsfesten i fredags var jag till Kauneushoitola Mandarine i Hansa-huset för att färga håret + göra en uppsättning.


Tillsammans med duktiga Mathilda bestämde jag mig för att inte enbart fixa roten, utan dra ut blekningen ut i längderna. Jag vill ändå bli lite ljusare, så why not liksom. Jag gjorde slingor istället för helfärg, detta för att det ska vara skonsammare mot håret och se naturligare ut. Jag valde också att behandla håret med Olaplex, för att håret skulle må ännu bättre. Det är andra gången som jag använder Olaplex i samband med blekning, och det gör faktiskt en ganska stor skillnad i hur håret mår i efterhand. Lopputulos?

Före // Efter  

Lägg märke till att hon inte har klippt håret alls, det såg bara ut som skit när jag kom in :D Jag är grymt nöjd med färgen, även om lite ovan än. Det är precis den kalla tonen som jag är ute efter! Det tar några tvättar + silverschampo innan håret får den färg som det sen egentligen är, så var det iallafall sist jag blekte det.

Gällande uppsättningen så visade jag henne inspirationsbilderna från min blogg och gav henne därefter fria händer. Trodde inte själv att det kunde vara möjligt att göra en uppsättning av mitt hår, men enligt Mathilda var det precis rätt längd för att det skulle lyckas. Min tjocklek på håret hjälpte också till... Mathilda lockade håret och satte sen upp det slarvigt i nacken. Kände mig som en riktig prinsessa!


Mathilda var verkligen jätteduktig och jag kommer nog att återvända till Mandarine för flera färgbehandlingar. (Detta är verkligen inte något samarbete, utan bara mina tankar om besöket!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!