torsdag 8 oktober 2015

Älskade torsdag!


Alltså hur fint väder får vi inte ha här i Åbo, typ hela tiden? Tycker det känns som att man vaknar till blå himmel, sol och krispig luft varje dag nu för tiden. Så vad allt fick jag gjort igår då? Lite vad jag räknade med, typ inget :D Jag duschade och tog mig in till stan för att gå och kolla läget till Galna Dagar på Stockmann. Orkade bara hålla mig på första våningen, där även Maria gjorde mig sällskap. Själv fyndade jag en pocket om Marilyn Monroe från Akademen samt lite födelsedagspresenter. Efteråt for vi hem till mig för att kocka ihop en sen middag bestående av broccolimospuré, torsk i ugn + kallsås och sallad. Maten såg för jävlig ut så ni får ingen bild, men den smakade helt heaven! För de som undrar ifall vi fick fast min årsfestklänning är svaret YES SIR. *self-high five*

Nu ska jag in till stan och fixa de bibliotekskort som jag inte fick fixade igår + till ett kårcafé för att få en kaffiåkako-offert för nästa veckas meet-and-greet för ämneslärarstuderande i Åbo. Är DU en ämneslärarstuderande som inte ännu har hört om detta? Klicka in dig här KLICK KLICK KLICK och häng på nästa vecka!

Ikväll tar jag båten över till min babe på andra sidan haaaavi. Kommer att stanna där till måndag, då jag tar dagsbåten tillbaka *pipo i mun* Måste hinna städa och tvätta kläder innan jag åker, så det är dags att börja röra på sig. 

Puss!

Provade denna på samma gång, funderar på att ha den som eftersläppsklänning 
eftersom jag är lite rädd om långklänningen och för alla fulla vassa klackar.. 
Den gick två gånger lättare fast nu än på bröllopet där jag hade den för två somrar sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!