måndag 9 april 2018

Saker jag ser framemot i år


Tough Viking 12 maj. En kollega drog i höstas ihop ett team från skolan som skulle vara med i vårens tävling på Stockholm Stadion, och i ett svagt ögonblick anmälde jag mig också. Har fasat för och sett framemot eventet nu i flera månader, men jag tror i slutändan att det kommer vara riktigt kul! Vi är en väldigt blandad grupp med mer eller mindre tränade individer, och det är skönt att veta att vi gör detta som en kul grej tillsammans istället för som en stenhård tävling. Har många år funderat på Tough viking och att jag skulle vilja komma igenom tävligen innan jag fyller 30, och nu är det då dags... Ska bli så spännande!


Vappen. På vappen får jag finbesök av mor, far och syster, och det är alltid lika kul att få besök här i Mariefred. Vi ska gå i Hjorthagen, mysa på uteserveringar (hoppas på varmare väder då redan...), besöka Barkarby outlet och umgås i hela 3 dagar. Jee!


Beyoncé 25 juni. Fick skräppost från Spotify som meddelade om olika spelningar i min närhet, och högt upp på sidan fanns Beyoncé. När jag flyttade till Stockholm tänkte jag att om det är en enda konsert som jag ska gå på under tiden som jag bor här så är det hennes. Fick med mig en kollega och satt och svettades på fredagen när biljetterna släpptes. Systemet och sidan sket på sig flera gånger innan min betalning plötsligt gick igenom. Dessutom fick vi rätt bra platser! Så nu är det seriös nedräkning till 25 juni...


Kebnekaise i augusti. Hela lärarkåren blev nog lika chockade då vi fick reda på att i höst, till ära av skolans 10-års jubileum, ska hela lärarkåren tillsammans få åka och bestiga Sveriges högsta berg Kebnekaise. Är så taggad inför detta - att få bo i tält i fin fjällnatur och få kämpa sig upp på berget tillsammans med mina fina kollegor. Kommer att vara tungt, men asroligt på samma gång. 

Sen kan jag ju inte heller sticka under stol med att det nu är exakt 10 veckor till sommarlov ;) *love teacherlife* Det här året har gått så sjukt snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!