onsdag 4 oktober 2017

När saker och ting faller på plats


Hej på er från en väg någonstans vid Kristineberg inne i Stockholm. Sitter här och väntar på en hyresvärd som hade tagit med sig fel nycklar, och måste därför åka hem och hämta de rätta. HYRESVÄRD?, tänker ni kanske. Nää, jag ska inte flytta från Mariefred in till stan igen. Däremot så är jag och kollar på lägenheter åt Taneli. That's right, han har äntligen fixat ett jobb inne i Stockholm! Börjar i början av november, och vår långdistanstid mellan två länder är ÄNTLIGEN ÖVER.

Men nej, jag ska inte flytta från min lilla lägenhet i Mariefred. Däremot har jag och T diskuterat och kommit fram till att eftersom han kommer att ha råd att ha en lägenhet inne i stan så kommer han att ha sin där och jag min i Mariefred. Han kommer jobba väldigt långa dagar och jag skulle ändå inte se något av honom in i veckorna. Dessutom såg han förra året hur pendlingen tärde på mig, och jag skulle inte önska det samma för honom. Då är det nästan lika bra att vi har egna "jobbarlägenheter". Vi kommer ändå bara att bo ca. 45 minuter ifrån varann, vilket är INGENTING när man är van med att bo i två skilda länder liksom. Bara jag skulle få fixat en bilplats så får jag dessutom ta hans bil till Mariefred, och då blir det ju ännu smidigare att ta sig in till stan då man själv vill. En lägenhet inne i stan och en ute på vishan. Jäkligt soft ändå, måste jag säga.

Jag är verkligen så glad över att han fixade ett jobb här. Det känns som att småningom börjar det här jäkla förhållandependlandet lugna ner sig, och man kanske vågar stadga sig lite mer på ett ställe.

Äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!