tisdag 3 januari 2017

Jullovet som kom och gick

Sitter hemma i soffan i Jakobstad och njuter av min tredje sista dag hemma. På torsdag bär det iväg igen till Stokis, och på sätt och vis är det väl skönt. Men likväl är det varje gång lika skönt att få komma hem och bara vara.

Och även om "bara vara" inte är vad jag har gjort, så får det väl duga. Tänkte spendera mina två lediga veckor mest sittandes, men det har i princip hela tiden varit något att göra, någonstans att vara eller någon att träffa. Spenderade dan före dopparedan i Helsingfors och julen är förstås alltid full av program. Sen kom Taneli och hälsade på i några dagar och sen var det plötsligt nyår. 

Let me walk ya thru', sådee i kortheit två vikor seint. Svartvitt, för att visa mig riktigt vild.




Jul för mig är min familj och denna prins , som på något sätt redan hunnit bli hela tre år gammal. Den sista bilden är ju så sjukt mycket roligare än alla de var han ser glad ut :D




Jul är mat och träff med mammas sida av släkten hos mormor och morfar. <3 Vill tillägga att ost har varit min main food under julen. Herregud vad gott med OST. I alla sorter.




Jul innebär även träff med pappas syskon + familjer på juldagskvällen. Första året på länge som jag faktiskt valde att inte gå ut och fira på juldagen, utan istället sitta inne. Mycket fungerande koncept det också. På bild mina farbröders julegrisar <3 Har även hängt förvånansvärt mycket med djur i jul, vilket alltid är sopänajs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!