onsdag 27 juli 2016

Ännu två dagar försmäktar jag i detta Pampas

Lät ju positivt som bara vaa! Försmäktar gör jag ju verkligen inte. Däremot njuuuter jag. Njuter av glass, familj, vänner. Av att sitta längst fram i en motorbåt och tro att döden är nära varje gång vi kör över vågor. Njuter av att träna på mitt favoritgym (hemlig reklam: Jeppis gym I love you I never wanna let you go). Njuter av att gå omkring i jumpsuit (which I live in) och göra inget. Njuter av att ibland kolla mailen och att veta att jag om två veckor ska börja på världens bästa skola. Njuter av att veta att jag har två veckor på mig att lalla omkring innan jag blir förebild och ansvarig person på heltid. Och då tiden är inne, då ska jag njuta av det också.

På lördagmorgon 8:35 emigrerar jag från Kronoby flygfält. Då blir jag en äkta svennefinne, vadelmavenepakolainen, mamu, invandrare. Då kastar jag inte längre resten av min mellanmåls-bröbeta i roskis, utan slänger mitt fikabröd i skräpkorgen. Då har jag inte längre en kiva krabbis, utan isåfall en skojig bakfylla (och andra finlandismer. Ville visa lite att jag försöker lära mig). 

Alla undrar hur det känns, att flytta till Stockholm. Själva flytten i sig själv är inte så spännande, med tanke på hur mycket tid jag ändå har spenderat där under det senaste året. I slutändan är det närmare hem (tidsmässigt) därifrån än från Åbo. Jobbet däremot är jag sjukt spänd inför! Är taggad till max, på samma gång som det lite känns som att allt jag lärt mig på Peffan plötsligt inte finns i huvudet längre. Ändå vet jag att allt finns nog där, då jag behöver det. Borde ju veta något om inlärning *hehehe*

Livet kommer att vara annorlunda för första hösten på fem år. Men det kommer bli bra! Kommer ha fullt upp, och, som vanligt, sakna alla här hemma däremellan.

Fika, fredagsmys, Sverige - jag är redo för dig och min kommande identitetskris!

Jag och moodro sist vi var i Stockholm. På bild även en av av mina jumpsuits som jag bor i.

2 kommentarer:

  1. Shit vad spännande! Ska bli så kul att följa med hur allt går :D lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Kul du vill följa med 8) å spännis som bara va!

    SvaraRadera

Här finns rum för ett moi. Pling!