onsdag 29 juni 2016

Svettsommar, Stockholm & sockerstrejk



Hej på er gullgubbar. Tänkte det började vara dags för en vardagsuppdatering direkt från fältet, ty det känns som att det är länge sen sist. Känner en hatkärlek mot det väder vi har just nu, sol och sommar är YAHSS, regn och oväder däremellan är ännu mer YAHSS. Men meddetsamma som graderna stiger över 25 blir jag irriterad, svettig och arg. Konstaterade här om dan, än en gång, åt mor att jag nog är mera av en höst/vår-människa än sommar. Har även en förkylning som puttrar under ytan (tack mamm) så det är ju kuwl. FÄRDIGGNÄLLT. Mår ju ändå sådär in the long run riktigt bra!

Har beställt flyget till Stockholm till lördag 30 juli. Sommaren har gått så sjukt snabbt! Har fått vårt jobbschema för den första 1½ veckan innan ungarna kommer, vilket gör det hela ännu mera påtagligt. Trodde att vi skulle börja jobba den 1 augusti, men blev idag informerad av en framtida kollega att det visst är 8 augusti (!!), vilket innebär att jag är en vecka "för tidigt" på plats. Tror det kan vara riktigt bra faktiskt, så får jag ordnat med alla personnummer och bankärenden mm. första veckan.

Min socker/godsaksstrejk går bra. Bestämde mig för att pausa på midsommaren och tillåta mig själv att äta, och mådde fysiskt dåligt på söndagkväll. Magen var sjuk, kroppen var svälld, huvudet var irriterad till max. Helt super att få det bekräftat på så sätt att jag mår så mycket bättre utan! Sen måndag har jag fortsatt i strejkens tecken och mår bra igen. Frukter och bär i måttliga mängder har varit min räddning :)

Nu ska jag styra bilen mot Vasa för några jobbskift. Vi hörs <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!