måndag 30 maj 2016

Friden har infunnit sig på Strandgatan


Voi hööni, dähär liivi. I dagarna två har jag bara funnits till. I lördags firade vi tillsammans med de bästa av människor att min bästa vän har fått sin hälsovårdarexamen. Jag undrar hur jag har fått de finaste vännerna man möjligen kan få, det är inte alla förunnat. Lär ta upp det i ett skilt inlägg.

Hur som haver så gick gårdagen i ett lite tröttare tempo än vanligt, men det gjorde mig inget. Tog på eftermiddagen en promenad genom Vasas gator och förundrade mig hur stan varje år lever upp till sommaren. Vasa är nog en av de vackraste städer jag nånsin bott i, och på sätt och vis hoppas jag på att senare i livet möjligtvis landa här på nytt.

Bor under mina jobbdagar hos mina studiekompisar på Strandgatan. Med parken och Strampen på andra sidan vägen är läget inte skit. Idag har jag kollat Game of Thrones halva dan och helt missa vilket underbart väder vi har haft. Kompenserade genom att köra utomhusträning med bästis på kvällen. Glömmer allt emellanåt bort vilket andhål träningen är för mig, känns som att huvudet är tio kilo lättare efteråt!

Om två dagar är det dimission och jag sitter för tillfället och filar på mitt tal. Magister! Inte dåligt. Ska efteråt till Strampen med familjen, och på fredag flyger jag över till Stockholm med mama och papa för att peppa farsan när han springer maraton. 

Liivi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!