måndag 7 mars 2016

En lista om musiken i mitt liv

1. En låt som du hatade i början, 
men sen blev du hjärntvättad

Herregud när jag hörde den här låten första gången. WORKWORKWORKWORKWORKNANANANANAWAWAWAW 
å jag ba "ååh va givand lyrics". Sen börja den grow on me, because brainwash.



2. Ifall den här låten spelas på radion byter du kanal

Är så jäkla trött på låten att jag spyr lite i min mun varje gång den spelas.


3. En låt som kastar dig tillbaka i tiden

Året är 2010 och det är vår, jag och min bästis sitter i en bil med fönstren 
öppna on the highway på väg mot the Hamptons <3

4. Ett band/artist som du har upptäckt under det senaste året


Jaa, jag vet att jag är sen! 
Men Norlie & KKV måste ju vara pepp-bandet nummer ett.



5. En låt som träningspeppar!

It's legday, baby!


6. En låt som du har spelat så sönder, 
att du aldrig mer kan lyssna på den

Året är 2010 och jag jobbar på Kotipizza. 
På radion spelas låten ca en gång i halvtimmen. I två månaders tid.



7. En låt som återkommer på dina spellistor, år efter år

Kommer aldrig tröttna på hennes låtar. En av mina favoriter! 
Sjöng den en gång halvfull på karaoke, det var INTE vackert.


8. En låt som ger dig sommarkänslor

Villan, grillakorvi, nypäärona, en kall cider... Jag behöver knappast förklara mer.


9. En låt som du förknippar med din lågstadietid

Haha! Jag och bästis gjorde denna på nån open stage-thing framför skolan med glittriga toppar och de obligatoriska två, lösa hårslingorna framme.


10. En låt som peppar dig och början av veckan lite extra!

Får mig att vilja stå mitt på golvet och ful-vrålsjunga med. Helt rätt!


Ha en fin start på veckan alla! Ifall ni vill själva göra listan hittar ni rubrikerna här under. Komihåg att kommentera här (och länka :) ifall du gör den. Låtom oss sprida vår bästa (och värsta) musik till alla i hela bloggvärlden. Amen.

1. En låt som du hatade i början, men sen blev du hjärntvättad
2. Ifall den här låten spelas på radion byter du kanal
3. En låt som kastar dig tillbaka i tiden
4. Ett band/artist som du har upptäckt under det senaste året
5. En låt som träningspeppar!
6. En låt som du har spelat så sönder, att du aldrig mer kan lyssna på den
7. En låt som återkommer på dina spellistor, år efter år
8. En låt som ger dig sommarkänslor
9. En låt som du förknippar med din lågstadietid
10. En låt som peppar dig och början av veckan lite extra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!