måndag 7 december 2015

Bloggjulkalendern: LUCKA 7


Brukar ni rimma på jul? De senaste fem åren har jag iallafall försökt rimma på mina familjemedlemmars julklappar, det blir ju mycket roligare då! Sen ifall jag är bra på att rimma eller ej, det är en annan grej. Hursomhelst, jag tror att jag är benägen att hjälpa er på vägen!


"När du är stressad och känner att du inte duger,
behöver du sällskap av någon annan som suger,
När du känner dig dammig på insidan gör din nya kompis det med,
men med din nya vän i huset kan du känna julefred.
Ingen stress, halva jobbet är gjort,
se bara till att hen slipper in genom varje port."


"Alltför mycket pengar vi slösa
på onödiga saker som vi över varann ösa,
Hoppas du inte blir bitter och sur,
fast din klapp i år inte är ett önskat armur, (utan ett djur!)
Muminmuggen som ändå bara lämnar på en hylla,
är i år något annat som en fattig människas liv förgylla"


"Fast detta paket är litet och platt,
innehåller det en mångsidig skatt,
Jag visste inte helt vad du tyckte om,
så jag köpte allt och där bortom,
Nu kan du kolla film med killen hur mycket du vill,
men lämna dörren öppen: här blir de inget N****** and chill!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!