lördag 19 december 2015

Bloggjulkalendern: LUCKA 18 OCH 19


God lördagkväll! Vet ni hur man vet att det börjar bli jul i stugan? Det luktar.... gran. 

Alla har olika traditioner gällande när granen ska hämtas och tas in, men vi brukar oftast köra på några dagar före jul. Ofta har jag befunnit mig i Vasa när granen ska kläs, men inte i år! I år var det också Prinsens första gång som han fick vara med. Ni får hålla till godo med bilder.

Bollarna är framme och killen är redo!

Ifall man inte orkar stryka mattan kan man försöka släta ut den i omgångar.


Ljusen ska i. Moffa får "hjälp".

Några hjälper mera, andra... tar snapshots med min telefon.



Att klä en gran med en två-åring är lite av en pärs, men man får göra det bästa av situationen. Granglittret skulle hellre ha fått ligga i 1000 bitar på golvet än i granen. Bollarna var ändå roliga att hänga! Jag är glad över att min jul blev så lugn som den ändå blev. Älskar att få vara hemma! Snart kommer också my man, och då är sällskapet fullbordat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!