måndag 14 december 2015

Bloggjulkalendern: LUCKA 13 .....och lucka 14. fuskar lite.

MEN HEJ. Före jag postar den lucka som egentligen hörde till gårdagen så tänkte jag att jag vill hälsa på er lite. Fast julkalendern också är personlig så känns det inte helt som att vi har pratat på sistone. Så tänkte heja på er lite så här skilt, ge er en kram och fråga hur läget är. 

Hoppas det är bra med er och att ni inte stressar ihjäl er och dör. Det har jag nämligen gjort fram tills idag klockan 12 p.g.a. slutrushen med tenter etc före jullov. Det har varit helt jävla håll käften-stressigt, men nu är det lugna puckar, lääsh, vågrätt läge. Det betyder också att bloggen kanske kommer att leva upp lite mer och att ni kanske får ta del av lite annat än en röd ruta i början av inläggen. Sarkastiskt nog är det den ni får ta del av nu också, men den ger er iallafall lite update!


5 saker som du har gjort den senaste veckan:

5. Jag har läst så mycket finsk grammatik att det står ut genom öronen. 
4. Jag har äntligen fått inlämnat mitt 25-sidiga seminariearbete. Halv två på natten, då jag inte orkade se på skiten längre. Känns som att jag producerar avhandlingar i samma takt som andra producerar fisar. 
3. Jag har varit med och ordnat Jodelsitz, och det blev så förbannat lyckat att jag bara AAAH
2. Jag har tillsammans med FSLF-Ämneslärares planeringsgrupp planerat inför framtiden och det blir så jäkla bra!
1. Jag har hälsat på mina fina svärföräldrar :)

4 saker som har gjort mig glad under veckan:

4. De träningar som jag har hunnit fått gjorda trots allt runt omkring mig. Det är så sjukt viktigt att prioritera sina andningshål då det är bråttom.
3. Min planeringsgrupp. De är alla så jävla bra och vi är ett så bra team.
2. Det faktum att jag fick allt färdigt den här hösten som jag planerade få färdigt. Jag kan verkligen kryssa av varenda grej. Jag är bara så sjukt duktig.
1. Min underbara familj/pojkvän (som kommer på mellandagarna till Jeppis!) på Skype <3 ...och Skype - Guds gåva till distansare.

Tre saker som jag ser framemot under kommande vecka:

3. Herregud var ska jag börja? Vi kan börja med prinsen. Han får en egen punkt därför att han är mest JEEJEEWOWOW av alla. 
2. Att träffa världens finaste familj och vänner, obviously.
1. När jag sätter mig i bilen på onsdag morgon kl 8:00 med all packning. Då får julen börja!

Två saker som har stört mig under veckan som gick:

2. Att hon som färgade mitt hår idag inte frågade mig var min bena skulle vara, bara färgade. Sen när hon skulle styla mitt hår fixade hon mittbena och ja ba ?????? Hon ba "aj ja tänkt du sko ha den sådär, då du hadd de då du kom in" å ja ba ööh ja hadd håret i en skitig bun när ja kom in. Hon ba aija. Åså fortsatt hon. Sen prata hon int ett skit med mig under tiden heller. När jag i början frågade av henne vad det blir att kosta himlade hon med ögonen. Ja ba tack hej syns never. #dagensi-landsproblem

1. Då jag under tentläsningen hela tiden blandade på predikat och predikativ, vilket fuckade upp mitt flow. #onlyfinsklärarethings

En selfie!

Ni får två! Från tidigare idag innan gymmet. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!