fredag 11 december 2015

Bloggjulkalendern: LUCKA 11


God eftermiddag! Självklart skulle jullistan som snurrar på bloggarna även dyka upp i en av mina luckor. Min version är stulen från Karolina!

Pepparkakor eller lussebullar? Det blir nog pepparkakor. Helst dekorerade då.

Skumtomtar eller knäck? Alltså jag fattar inte grejen med skumtomtarna, de är liksom överallt i matbutikerna i Sverige? Knäck alla dar i veckan!

Ischoklad eller marsipan? Läs motiveringen ovanför, byt ut skumtomtar mot marsipan. Iiiischoko

Köttbullar eller prinskorvar? Knackorv om jag får be. Gärna with a sidedish of köttbullah

Lax eller sill? LAX.

Sylta eller pastej? Mmmm pastej på jullimpa med ost och saltgurka. Bäst!

Paradis eller Aladdin? Tvinga mig inte välja. Hade sån kris på lillajul då mamma hade mig att välja chokladask i citymarket. I CAN'T

Revbensspjäll eller lutfisk? Never have I ever äti revbensspjäll på jul. Men skulle gärna få mommos goda lutfisk <3




Glögg eller julmust? Men halå, de är ju inte ens till för samma ändamål. Men ifall jag måste välja så glögg.

Rödbetssallad eller dopp i grytan? Rödbetssallad! (men helst italiensk sallad)

Ris a la Malta eller gröt? Hamnade pinsamt nog att googla det förstnämnda och det såg ju för förbaskat gott ut! Så skulle gärna testa det.

Hemma eller borta? Hemhemma.

Utomlands eller Finland? Har aldrig firat jul annanstans än hemma. Men Finland kanske ändå. Helst med snö.

Ge eller få? Alltså sori nu men få. Måst ju vara ärlig. Men tycker nog att det är roligt att ge också!

Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? GREVEHOLM.


Chokladkalender eller paketkalender. Chokladkalender, och inte nå fancy shit, utan dedär typ 1,50€ kalendrarna med tre år gammal choklad i! SÅHESÅ (ok skulle inte tacka nej till en dumlekalender kanske heller men, you know)

Plastgran eller äkta? Plast är ju behändigare, men väljer ändå äkta. Lukten <3




Arne Weise eller Ernst? Weise Gullegubbe.

När vill du att första snön ska falla? Nå den föll ju redan, men försvann lika fort. Helst skulle det få rasa ner nästa veckas torsdag då jag har tagit mig hem med bilen.

Har du haft en grön gräsmatta på julen? Alltför många gånger.

När är det dags att pynta? Till lillajul! D.v.s. första advent.

Kan du komma på något negativt med julen? Inte egentligen, förutom att folk stressar lite väl mycket.

Favoritjulfilm? Ensam hemma!

När öppnar du dina julklappar? Då alla har blivit utdelade.

Favoritjuldoft? Oj. Ööh. Det skulle kanske vara granen det då!

Vad framkallar mest julstäming? Julmusik, snö och när man äntligen kommer sig hem.

Vad är viktigaste med julen? Presenter. LUGNNN, skoja. Myspys med familjen!

Kålrotslåda eller morotslåda? Varför inte båda?

Julkyrkan eller Kalle Ankas jul? Kalle Ankas jul. Jag tycker inte alls det är mysigt när det är så fullt i kyrkan att man sitter varann i famnen. Hellre myser jag då hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!