tisdag 29 september 2015

Återuppstånden på den elfte dagen


Goddag från barndomsheimi mett! 

Nej, jag är inte försvunnen och egentligen har jag inte haft bloggtorka heller. Har haft hur mycket som helst att berätta och blogga om, men vecka 39 var inte att leka med. Sista praktikveckan med allt det innebar + att jag skulle ha in min magisteravhandling till binderi = satt under all ledig tid och språkgranskade texten typ 1000 varv för att upptäcka alla fula formuleringar och skrivfel. Så ja, det är i princip det som jag har sysslat med hela förra veckan måndag-fredag.

Det är väldigt mycket att fira etcetcetc nu med flytt, färdig gradu, födelsedagar och så vidare, så på fredag blev det först skumppa och mat på Amarillo med Anna och Malin och sen skumppa och spelkväll hos Janinas. I lördags blev det paarti med systro miin på Melody här i stan. Hade så fantastiskt roligt! I söndags blev det netflix and chill. (heheheh alltså helt normalt sådant, int... ja) Hade även Skypedate med min bästa vän från tiden i USA, Sanja. Sjukt kul, i och med att vi av någon orsak inte har pratat på flera år.

Lägg märke till min nya klänning, köpt fråååån.... *badumtschh* HALPA-HALLI!
No kidding. 

Nu då? Är hemma i Jakobstad fram till fredag. På fredag åker flyttlasset till Åbo och jag bara OMGOMGOMG. Men det blir bra! Ikväll ska jag till Vasa för min sista Ollistisdag innan jag flyttar, och imorgon hämtar jag ut min magisteravhandling. AAAH. Trodde aldrig att jag skulle ta mig levande ur förra veckan med allt klart, men med risk om att låta högfärdig: visst. Det är ju jag.


Skål till livet snyggisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!