torsdag 20 augusti 2015

När allt står en i halsen

Kvarg + plommon & två trötta smörgåsar

Ni ser ju redan på första bilden hur allt står till. Var är morgongröten? Stressen börjar verkligen göra sig påtaglig nu. Sov inte en timme inatt, låg och vred mig fram till att väckarklockan ringde 5:45. Fick ringa till jobbet och meddela att den här dan blir inte till något alls. Sov två timmar mellan halv nie och halv elva. Sen var det stopp igen.

Jag har varit sjukskriven för stress två gånger tidigare, en gång för grav stressreaktion, den andra gången strax innan jag sjönk ner i skiten igen, vilket fick den lite stoppad. Jag har även skrivit en avhandling om stress och utbrändhet. Det positiva är att jag känner mig själv och min stress bättre nu och jag vet var gränsen går. Då man blir likgiltig till allt och vill bara sitta för sig själv är det för sent. Är verkligen inte där än, kände mig till och med lite pigg med tanke på gradun då jag vaknade. Men sömnproblem är verkligen inte en bra bieffekt av stress. Inte halsont heller. Kroppen börjar fysiskt reagera på stress.

Så länge den höga stressnivån är kortvarig är det inte så farligt. Bara jag får bortstädat lägenheten och inlämnat gradun borde det lätta lite. Sen vill jag hemskt gärna få meddelande om ett erbjudande om lägenhet också. Men fram till tisdagkväll är det som att andas genom ett hål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!