lördag 29 augusti 2015

Mina tats

Några har velat se en bättre bild av min nya tatuering och det ska några få. Har två andra tatueringar från förr och tänkte att jag kan lika bra visa upp dem på samma gång!


Min första tatuering (2009) skaffade jag faktiskt i New York. Hade varit snål på att fixa en tatuering i många år och en av mina vänner Nick hade ett stammisställe där han alltid tatuerade sig. (Han har mer färg än hud). Lil' Dan tatuerade mig på ankeln, tatueringen hade jag ritat själv. På sidan av klaven står det Jes 42:6, "Jag, Herren, har kallat dig i rättfärdighet, jag skall hålla dig i handen". Min tro var väldigt viktig för mig då, den är ännu idag. Jag ville ha en tatuering som stod för de tre saker som höll mig på ytan: kärlek, musiken och min tro. Tatueringen har hållit färgen förvånansvärt bra!


Min andra tatuering (2010) gjordes av Robin Kodial, i dagens läge ägare av Fist of Needles i Vasa. Texten är tagen från en Coldplay-låt, svalan ritade jag själv och datumet är den dag då min farmor avled. Min farmor och jag var väldigt, väldigt nära och cancern tog henne endast 59 år gammal. Jag ville ta en synlig tatuering som påminner mig om och hedrar henne. Tyvärr är tatueringen idag inte i lika bra skick, texten har bland annat flutit ut och skuggningen i fågeln är inte lika tydlig längre. Dags för en touch-up tror jag!



Min tredje tatuering (2015) skaffade jag som sagt igår hos Kim vid Jeppis tattoo. Placeringen och fonten är precis som jag har tänkt mig och hittills har läkningsprocessen betett sig snällt. Mera om tatueringen och vad den betyder kan ni läsa här.

Är verkligen snål på fler, men tror att tvåan nog kräver en touch up först. Stressar aldrig mina tatueringsidéer, och även om det var snabba tag igår så var den inte ogenomtänkt. För mig är det viktigt att tatueringen betyder något för mig personligen, men hej, man ska aldrig säga aldrig. Om två år kanske jag har en uggla på vaden för att det är fint. 

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag är sugen på att göra en text tatuering och fick höra av en tatuerare att texten just flyter ut och inte blir lika tydlig. Hur otydlig har din blivit? Är den fortfarande snygg? Jag klarar av att den blir lite otydlig, ångrar du någonting med den, att texten är liten osv. Så tacksam för svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Matilda! Tänkte svara på din fråga lite senare idag i ett inlägg! :)

      Radera
    2. Hej Matilda! Tänkte svara på din fråga lite senare idag i ett inlägg! :)

      Radera

Här finns rum för ett moi. Pling!