fredag 7 augusti 2015

Kvinnorna i mitt liv

Jag har så mycket fint kvinnfolk i mitt liv, och tänkte därför köra ett inlägg nu som då om kvinnorna i mitt liv. Har inte hunnit ha så mycket kontakt med så många andra än Taneli under veckan som gått, men tre kvinnor har jag åtminstone haft i mitt liv.

Charlotta

Charlotta har fungerat som världens bästa bollplank under de dagar som jag har skrivit på min gradu. Hon jobbar inom samma projekt inom vilket jag skriver avhandling, så hon är lite min inside-källa. Sen har vi ju lunchat varje dag också, i och med att hon jobbar i Åbo Akademi. Känner varandra via våra pojkvänner, som också är goda vänner. Håålan kvinno dähär! Doktorandstuderande och skarp som en knivsudd. Sen är hon ju väldans rolig också!

Jessica

Jessica, jessi, piki, piklun. Min bästaste bästis. Nästan mer som en syster än som en kompis. När vi var på sushi kom vi fram till att 2016 har vi känt varandra i exakt 20 år. Det finns egentligen inte saker hon inte vet om mig. Blir glad varje gång vi umgås, hon är ändå en av de roligaste och varmaste människor jag känner.

Janina

Djänaina vädjaina, chefen som blev min bästis. Hon var min chef under tiden jag jobbade på Kotipizza 2010-2011 och vårt jobbförhållande var allt annat än professionellt :') Nå nej, men vi utvecklade väldigt tidigt en fin vänskap. En av de mest fantastiska, sarkastiska människor jag känner. En riktigt powerkvinna, 30 år och fyrabarnsmamma. Spinner hushållet som en motherfucka och är bara så jäkla cool.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!