måndag 24 augusti 2015

ÄNTLIGEN!

Jag har glömt att berätta att jag har äntligen fått fixat en lägenhet!

Har stressat som en liten skit på grund av att jag är hemlös. Ringde till TYS (Turun Ylioppilassäätiö) i fredags och bara varför har jag inte blivit erbjuden ett hem?. En trött sommarjobbare svarade och tyckte jag var lite jobbig. Ring på nytt på måndag sa han och gav mig nummern till den kvinna som sköter bostadserbjudanden.

Ringde dit imorse och fråga vad som är homman nimi. Det finns inget ledigt än svarade hon.

Grät lite innanför ögonlocken och skrev åt min babe. Finsk och barsk tyckte han att jag skulle sluta tänka som att jag har ett hål i huvudet, ringa upp tanten igen och säga att HESLUTNU. GE MIG ETT HEM.


Så då gjorde jag det. Sa att skitsamma var den är bara den inte är helt spurgu, kostar över 420€ i månaden och bara jag får ha mitt eget kök/badrum.



..................................




"Jag har en lägenhet åt dig"

*utanför datasalen i ÅA*

30 kvadratmeter. 400 euro. Delad ingång, men annars egen lägenhet. I Auringonnousu. Bara på namnet hör man ju hur morjens det är. Enligt TYS hemsida är det naturnära och barnfamiljvänligt. Enda som är lite skit är att det är ca sex kilometer från stan. Men hej, jag har ju både Maiju och Ove. (cykel och bil) Sen går det väl bussar. 

Jag är på gång. Äntligen. Åbo: jag är officiellt på väg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här finns rum för ett moi. Pling!